Ontwerp testbeeldgenerator Deel 3 (enkele vragen) (Toestel of techniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 16-08-2017, 09:03 (2438 dagen geleden) @ Otto

Okee, maar ik wil niet echt een beeldgenerator bouwen, maar een apparaatje om een (zo goed) mogelijk beeld op onze oude televisies weer te geven. Alles wat ik extra mee kan nemen, doe ik, maar het is een hoofddoel. Want wie regelt en nu nog oude TV's zo af dat alles optimaal is? Ik denk dat men tevreden is met een mooi beeld. Het wordt dus echt een apparaatje met compromissen. Misschien dat ik nog iets maak dat eventuele filtering inschakelhaar is.

Ik snap denk ik het idee van een gadget te maken die net iets beter is dan van een gadget verwacht wordt en bewonder je doorzetting om ondanks het hinken op twee benen toch een zo correct mogelijk beeld te genereren (de Chinese concurrent pakt gewoon een jpeg van een testbeeld en geeft die weer), maar de uitspraak dat niemand oude TV's meer afregelt zodat alles optimaal is omdat mensen alleen maar een mooi beeld willen, vind ik al strijdig met zichzelf want afregelen totdat alles optimaal is, is precies wat je doet om een mooi beeld te krijgen.

Ik zou zeggen, je hebt nu zo hard gewerkt aan details die je niet nodig hebt om alleen maar een mooi bveeld te krijgen, doe het dan meteen zo correct mogelijk met alleen begrenzing door technische beperkingen.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum