Philips 22 AH 994 stereocenter (Toestel of techniek)

door gerardbinkhorst, 25-01-2009, 21:46 (5541 dagen geleden) @ jim

Hallo,

De meet methode die Soundman voorstelt is erg moeilijk uit te voeren. Het lijkt mij trouwens dat de advies vrager niet een persoon is met veel technische achtergrond dus een moeilijke metingd oen zoals deze heeft weinig zin.
Ik zal je eens uitleggen waarom het zo moeilijk is.
Ten eerste is spaning hoog, iets van 30 volt. Op die spanning wil je een kleine variatie meten. Hoe doe je dat. Als een multimeter neemt met een bereikt van 50 volt, ga je echt geen variatie van enkele milivolts zien.
Daarnaast is het een hoogohmig punt dus de spanning die je meet is lager dan de werkelijke spanning. En om het nog moeilijker te maken is het punt direct na de zener wel laagohmig. Dus als je kan vertellen hoe je deze meting moet of gaat doen mag je het hier uitleggen en ben ik zeker van dat ik je zal betrappen op fouten. Durft je het aan Jim.....

Daareentegen het vervangen van de zener, weerstand en C kost hooguit enkele minuten. Alleen het opstellen van de meetapparatuur kost je al meer tijd. Dit is wat je noemt de trial en error mwethode en waar is de klant het meest ermee gebaat....dat je als reparateur snel werkt en dus zijn kosten laag blijft.

Dus als ik jouw was zou ik wat minder luid uit de hoge toren blazen om je onkunde tentoon te stellen. het staat zo slordig he.....

Ik wacht af hoe de meet opstelling volgens jouw uit gaat zien. Ben zeer benieuwd.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum