Ruisgenerator start niet op (Toestel of techniek)

door Marotick ⌂ @, Huizen, 17-04-2018, 11:16 (2172 dagen geleden)

Ik heb een ruisgenerator van Velleman gebouwd en deze doet het goed dus heb ik hem ingebouwd in mijn toongenerator waar ik een uitgang gebruik waar ik de ruis dan uithaal en de voeding haal ik ook uit deze toongenerator.
Werkte prima dus kassie dicht.
Toen ik de ruis nodig had kwam er geen ruis uit de uitgang, dus kassie weer open.
Niets te zien maar op het moment dat ik de voeding even los en weer vast maakte op de ruisprint had ik weer ruis. Kassie kon weer dicht.
Een paar dagen later weer hetzelfde verhaal. De voeding moet even van de print af en er is weer ruis als die weer er op wordt aangesloten. De powerknop zou hetzelfde moeten doen maar dat werkt dus niet. De spanning komt waarschijnlijk te langzaam op om de ruisgenerator te starten.
Daarom heb ik nu een verbreek schakelaartje aangebracht in de voedingslijn van de ruisgenerator zodat ik de generator kan starten door de spanning even te onderbreken. Dat gaat goed, maar...
Als ik nu de toongenerator aanzet dan start de ruisgenerator ook meteen op, ik hoef dat verbreekschakelaartje helemaal niet te gebruiken. Het werkt nu zoals ik het bedacht had maar die schakelaar moet er wel tussen zonder dat ik hem nodig heb. Wat is hier aan de hand?

Jack Marotick


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum