Audiocassettes digitaliseren (Toestel of techniek)

door kris ⌂ @, Gent, België, 30-07-2018, 21:23 (2090 dagen geleden) @ henkk56

Toch zou het wel kunnen dat dat simpele cassettespelertje beter werkt dan Audacity,alles wat op een PC draait lijkt geluid en ook wel beeld flink te vernaggelen,ook al heb je een ik weet niet hoeveel core pc.

Maar goed,goed ideeën hierin zijn zeer welkom.:-)

Henk

Wel, een PC kan alles, maar niet altijd goed. Audacity zal het denk ik niet allen liggen, wel bvb A/D convertor en dies meer...

Omdat ikzelf ook heel wat analoog naar digitaal omzet en het al jaren meer dan beu was te wachten tot de PC er zin in had... ben ik op zoek gegaan naar een betaalbare hardware oplossing. twee jaar geleden gevonden in de Tascam SD-20M SS Recorder (solid state = SD kaart) . Werkelijk een fantastisch toestel. Neemt op in een zelfgekozen MP3 codec of PCM 16 bit. En nooit wachten gewoon op rec duwen net zoals bij een tapedeck 30 jaar geleden...

Ik neem nu veel radioprogramma's (oa the ratpack en de prehistorie)op van een goede FM tuner (telefunken acusta)zodanig dat ik die achteraf kan beluisteren, in de wagen bvb. Iedereen die zo een opname hoort kan niet geloven dat de bron simpel gedigitaliseerde analoge FM is... tja..

groeten

Kris


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum