Audiocassettes digitaliseren (Toestel of techniek)

door ruudtx @, Utrecht, 31-07-2018, 16:39 (2090 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

De capaciteit dus HD ruimte wordt bepaald door de bitrate, niet of het stereo of mono is.
Wel is de kwaliteit beter in mono omdat dan de hele bitrate voor 1 kanaal wordt gebruikt.

Je gebruikt een edit programa om op te nemen, probeerde ik ook wel eens met Cool Edit Pro, de voorganger van Audacity en dat kost extra reken capaiciteit en slechtere geluidskwaliteit dan een programma dat alleen geluid van de geluidskaart opneemt. Vorbeeld is Total Recorder, werkt goed bij mij.
De geluidskaarten in PC's zijn niet zo slecht, ik zend er zelfs mee uit en neem er van alles mee op. Anders een Creative Sound Blaster, koop je soms bij de kringloop voor een paar Euro.

Ik heb op mijn computer zo ook een paar oude Veronica programma's iov Stichting Norderney omgezt naar MP3, dus van DAT naar Mp3. Ging prima. Werden later uitgezonden.

MP4 met wisselende bitrate is een goede oplossing als je weinig capaciteit wil gebruiken, maar zelf neem ik tegenwoordig alles op in WAV. Compressed WAV is nog steeds erg goed en scheelt 2 derde in ruimte.

Schrijf je files zo snel mogelijk weg naar Flash geheugen, kost weinig.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum