Philips Transistor Versterker EJ1055 (Toestel of techniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 12-05-2019, 19:10 (1811 dagen geleden) @ poonj
Gewijzigd door Maarten Bakker, 12-05-2019, 19:16

Klopt, maar dat was later dus ik ging daar niet uitgebreid op in, hoewel het een interessante geschiedenis is (de omzwervingen van het merk Marantz sowieso al). Ergens begin jaren '80 heeft Philips een groot deel van Marantz gekocht. Toen merkte je dat eigenlijk alleen omdat er CD-spelers en V2000-recorders onder de naam Marantz op de markt kwamen. Vanaf midden jaren '80 tot in de jaren '90 betrok Philips veel hifi-apparatuur voor verkoop onder de naam Philips bij Marantz, en ook veel geminiaturiseerde high tech (zoals portable CD spelers en DCC spelers). In het professionele segment ken ik eigenlijk alleen minirecorders en manufacturing equipment. In 2001 was het afgelopen en kreeg Marantz Japan weer de volledige zeggenschap. Ze (Marantz en/of Philips) waren zo slim geweest om hun Japanse fabriek en ontwerpteams niet bij Philips naar binnen te schuiven en konden op die manier (later samen met Denon) weer zelfstandig door.

Rond 1970 heette de Japanse fabriek van Marantz nog Standard Radio Corp., maar ook die verdenk ik er niet van dat ze deze versterker gemaakt hebben hoewel alles mogelijk is zolang we geen uitsluitsel hebben.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum