Simson versterker (Toestel of techniek)

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 07-07-2019, 08:37 (1748 dagen geleden) @ Maurice

Ik heb een tijdje naar dit plaatje zitten staren maar toepassing was niet 1 2 3.

Jouw plaatje heeft twee gescheiden bussen voor de ingang en de versterkerboards zijn ook gescheiden met aparte massa. Mijn versterker
Print heeft gedeelde massa voor de ingangen en het ingangsplugje heeft ook maar 1 massa. Daarom heb ik ook een kabeltje genomen met maar 1 massa, dus 1 afscherming waar de witte en rode draad in zitten. Dan zou je dus langs die weg geen aardlussen kunnen krijgen.

Maar via het blikje zijn er wel lussen. Als het blikje ideaal zou zijn, zijn de print en de bussen al geaard aan het blik. Maar helaas op het blik zit verf en roest dus ik had wat twijfel over de betrouwbaarheid als aarde. Daarom heb ik de mantel van de audiodraden toch ook aangesloten.
Je ziet ook hoe klein het allemaal is, die aardlus heeft een oppervlakte van 2 of 3 cm2 dus pikt niet heel veel op, zeker niet omdat het omhuld is door een gesloten blikje.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum