Motor print voor een Revox A700 (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 21-12-2019, 14:37 (1559 dagen geleden) @ snameroc

Ik vind de manier van foutzoeken, beslist chaotisch.
TS noemt de IC's die op de print zitten. Vervolgens vind ik een manual met de print waarop drie van de vier IC's zitten, behalve de dubbelfet. Bij navraag gaat het dan om een heel andere versie van de print, waar de dubbelfet wel op zit, maar weer niet de TCA561. Over meetresultaten, of een beschrijving wat de recorder wel of niet doet, is helemaal niets gemeld.
Tja, dan wordt repareren wel erg lastig, zeker als er zeer moeilijk verkrijgbare onderdelen inzitten, ook nog verkeerd om, terwijl er een foto is met ic's in de originele soldeertin.
Ik denk dat je er dan niet uit gaat komen.
Repareren gaat toch wel anders. Zoek eerst de benodigde documentatie die bij de schakeling hoort en dus niet een of andere variant. Probeer de werking van de schakeling te doorgronden en de voorwaarden die aanwezig moeten zijn voor de werking.
Probeer dan vervolgens door meting vast te stellen wat er wel of niet goed werkt. Bepaal in dat deel van de schakeling wat er mis gaat,zoek uit welke component daarvoor verantwoordelijk is en vervang die component.
Ik denk dat dat een van de weinige goede reparatie manieren is.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum