Grundig SC1 stereo coder (Algemeen)

door FredDijksman @, 21-01-2022, 16:58 (833 dagen geleden) @ kris

De beide BC547 zitten er in , natuurlijk gelet op de verschillen in aansluiten. Hij was toen stabieler maar stabiel te hoog 19,4kHz , toen toch maar even aan L1 gedraaid en jawel hij ging naar 18997 en soms 18998 of hij sprong naar 19200 het beeld op de scoop trilde dan een beetje.
Na wat voorzichtig verstellen en regelmatig aan en uit zetten staat hij nu redelijk stabiel op 18.9970 a 18.9980 op de teller van de scoop.
Beter krijg ik hem niet maar hij staat nu wel stabiel dus als ik hem aan zet staat hij na een paar minuten op die waarde en blijft daar ook.

Toen even een stereo radio aangesloten en ik krijg netjes links en rechts signaal en het stereo lampje schakelt keurig aan en uit.

Wat het verstellen van L1 voor gevolgen heeft voor de 38kHz draaggolf weet ik niet en ik weet ook niet hoe dat te controleren is.
Maar met mijn beperkte kennis van stereo FM zeg ik nu dat de Grundig SC1 voor mij nu te gebruiken is om ontvangers en decoders te controleren, maar als ik daar een denkfout maak dan hoor ik dat graag nog even.

In ieder geval dank voor de reacties en tips allemaal.
Fred Dijksman


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum