Philips D8714 Radio Recorder Probleem (Toestel of techniek)

door eric-radio @, Arnhem, 07-05-2022, 09:08 (720 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door eric-radio, 07-05-2022, 09:30

Hallo Maurice,

Dank voor je tijd en uitgebreide uitleg, ik ga er op studeren.

Door je voorgaande tip om de scoop op DC coupled te zetten, zette e.e.a. mij op het juiste spoor.
Duurde alleen een hele tijd voordat ik in de gaten had dat de aansluiting 4 van de Dolby unit een uitgang was ipv een ingang en dat deze een te hoog gelijkspanning niveau had.

Wellicht mogelijk nog een vraag:

Om de opname weergave kop te vervangen moet de hele radio uit elkaar, en afregelen van buitenaf is erg lastig.
Door het ontbreken van een referentie tape, een tape op een goed cassettedeck gemaakt met een 450 hz en 6 Khz sinus opname.

Dus ik had het cassette gedeelte van de hoofd print gehaald, en de DC motor voorzien van 7 volt.
Echter als ik de scoop rechtstreeks aan de opnamekop koppel bij het afspelen van de tape kreeg ik alleen heel veel ruis en vervorming te zien en geen sinus.
Is het mogelijk om met een Scoop rechtstreeks aan de "open" loshangende aansluitingen van de weergave kop het signaal te meten?


Wat betreft veiligheid van dit soort radio's zie ik dat de 240 volt primaire ingang trafo rechtstreeks on-gezekerd aan het net hangt, en de radio secondair ingeschakeld wordt.
Is dit niet gevaarlijk bij een primaire sluiting van de trafo?

Vr gr Eric


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum