Ervaringen met ASWO of andere groothandels (Algemeen)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 13-03-2023, 22:55 (380 dagen geleden) @ Bart vdC
Gewijzigd door Maarten Bakker, 13-03-2023, 23:02

Aswo werkt prima als je een KvK inschrijving hebt.

De link voor particulieren komt uit op (wisselende?) dropshipwinkels van derde partijen. Vaak met relatief hoge winsten (soms 1 of meer keer over de kop) in verhouding tot het werk wat ze eraan hebben (de derde partij verzorgt hooguit de retourzendingen, garantiewerk etc.) Een bekende maar vaak ook prijzige Aswo dropshipper die hier wel eens langskomt is RadioBBB. Ik kom wel vaker zulke dropshippers tegen, maar noteer ze niet. Een hint is dat ze een heel groot assortiment aan reparatie-onderdelen claimen te hebben en dat je op apparaattype en categorie kunt zoeken. Ze hebben dat assortiment dus niet zelf liggen, en de bestelling komt rechtstreeks binnen bij Aswo.

Ik bedenk me trouwens dat een dropshipper waarschijnlijk wel kan kiezen om niet alle categorieën onderdelen aan te bieden. Er is dus mogelijk een kansje dat je bot vangt - waar je bij Aswo rechtstreeks wel terecht had gekund.

Als ik mijn eigen webshop op een acceptabel niveau heb denk ik er over om ook een Aswo dropshipwinkel (ook wel genoemd Euras eshop) in te richten, maar dan ga ik eerst eens goed rekenen hoe ik de winstmarges moet instellen zodat ze fatsoenlijk zijn. Ik denk dat het eerder een plan voor 2024 is dan voor dit jaar, gezien de voorraden die nog online moeten en de andere lopende projecten.

Dat gezegd, ik verwacht dat een Repair Café een stichting is en dus uitgerust met een KvK nummer. Dan loont het zonder meer om zelf een account te maken bij Aswo.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum