HP business inkjet 1100DTN (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 16-09-2023, 13:39 (228 dagen geleden) @ Frans
Gewijzigd door soundman2, 16-09-2023, 13:59

Ik heb dat proberen duidelijk te maken door de inkt cartridge te beschrijven.
Het inktreservoir is los van de print kop.
De reservoirs zijn bekend onder HP nr 10 en 11 in de kleuren zwart (10), cyaan (11), magenta (11) en geel (11). Zwart heeft een dubbele dikte/inhoud.

De kopjes, vier stuks kun je ook apart verwijderen. Tussen de cartridge en de kop zit dus een "inktleiding" .
Het lijkt er op dat er een mechanisme in de printer zit die de inkt van de cartridge naar het voorraadkamertje in de kop zuigt. Bij een cartridge die helemaal leeg is , is het zakje waarin de inkt zit helemaal "vacuum" gezogen, althans zo lijkt het.
Onder aan de cartridge zit evenwel een rubberen bubbel of ballonnetje en in de printer een plastic plaatje , wat tegen de rubberen bubbel kan drukken. Wat dat stelsel doet ben ik nog niet achter.
Het zou kunnen zijn, dat het rubberen balgje dient om tijdens een reinigingsprocedure druk op het tankje zet om de inkt door de kop te drijven. Tijdens het normale afdrukken zal de inkt misschien uit zichzelf door cohesie naar de steeds verdwijnende inkt ( door het afdrukken) in de kop trekt.
Ik kan er ook helemaal naast zitten. Aan de geluiden die de printer maakt zou je ook kunnen redeneren dat de printer na een aantal regels weer opnieuw de printkopjes vult.


[image]
[image]
[image]
[image]
[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum