Warmtepomp Ervaringen (Energie en domotica)

door WalterH @, Den Haag, 22-09-2026, 10:11 (1 dag en 14 uur geleden) @ kris
Gewijzigd door WalterH, 22-09-2026, 10:14

Beset Kris,

het vervangen van "Dinojuice" door delfstoffen zoals Lithium lijkt mij geen vooruitgang.
Het delven van deze stoffen is zo mogelijk nog een grote probleem en geeft nog meer giftige stoffen in het milieu als het gebruik van kolen. Ook voor warmtepompen worden helaas nog steeds drijfmiddelen gebruikt die schadelijk zijn en alleen op een andere manier bijdragen aan het opwarmen van de aarde.

Het continu uitdragen van droomscenario's zoals het al vanaf de jaren 80 verkondigen dat aardolie toch echt op elk moment op zal raken, heeft geen goed gedaan aan de geloofwaardigheid.
De hele energietransitie is zo erg veranderd in een verdienmodel voor allerlei bedrijven en instellingen, dat ik als techneut al geen vertrouwen meer heb dat de politiek, deze instellingen en bedrijven het beste met ons voorhebben.

Het gezegde "iemand moet het goede voorbeeld geven" en "alle beetjes helpen" zijn doordoeners waar iemand die net kan rondkomen helemaal niets aan heeft.

Daarbij wordt het gezegde "alle beetjes helpen" ook niet geaccepteerd door de milieu organisaties als ik aangeeft dat ik 1 procent minder gas gebruik en dus goed bezig ben.

--
W. Heemskerk

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks