Inschakelen oude professionele transistorapparatuur. (Toestel of techniek)

door Gerard van Hamersveld, 30-11-2009, 23:12 (5252 dagen geleden) @ Patrick Meersman

Hallo,Patrick.
Je hebt gelijk,dit apparaat valt ook in de categorie oude meetapparatuur.Ik vergeleek het apparaat met een oude scope die ik nog heb staan,n.l. de tektronix type 465.In vergelijking met dit apparaat is jouw scope van recentere datum.Deze 465 heeft ook een probleem en ik ben op zoek naar een andere cascade.
Er is geen hoogspanning en de High Voltage Oscillator start niet.Maak ik nu de aansluiting naar de cascade U1432 los,dan oscilleert de zaak weer.De spanning is nu ca.2400Volt en de cascade dient deze te vermenigvuldigen naar ca.14kV.
Genoemde cascade is vrij klein en moeilijk te vervangen door een ander type.Er is moeilijk bij te komen;dus veel sloopwerk.Misschien probeer ik de oude cascade open te maken en te repareren.Er zitten alleen maar een stuk of zes of zeven condensatoren en diodes in.Deze onderdelen ,speciaal geschikt voor hoge
spanningen,kan ik dan weer uit een cascade van een normaal televisietoestel halen.Volgens mij moet dat te doen zijn.Heb jij of misschien iemand anders daar ervaring mee? Dit type scope is nog steeds erg populair en er zijn er vele van geproduceerd en in Nederland in gebruik.
Groeten.Gerard.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum