Telefunken mechanische beeldplatenspeler (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 29-12-2009, 16:03 (5235 dagen geleden) @ kris

ook leuk om te weten:

RCA introduceerde met een hele dure marketingcampagne de videoplatenspeler met groef in de USA, en spreidde zo het bedje voor de Philips VLP, die veel hoogstaander was en net op tijd kwam om het door de marketing gecreëerde gat in de markt te vullen. Vandaar het succes van de VLP in de VS

Zeg nu zelf, zo een vinylplaat was max 12 minuten beeld, stof en krasgevoelig, en na elke plaat moest de naald geslepen worden.

Heb ik een "videorecordertje dat een paar uur opneemt en ook afspeelt, met een SD kaartje, totaal nauwelijks groter dan een audiocassette. Het is geen HD kwaliteit, maar als meneer BAIRD dat had gezien, zou hij het niet geloven. Ik heb zo het idee, dat de harddisk wel de laatste magneto/mechanische component voor opslag is. Ik eenk dat binnen afzienbare tijd alles wordt opgeslagen op solid state geheugens, zoals nu de geheugenkaartjes, of modernere versies daarvan. Misschien is men ooit wel eens in staat om de atomen zelf als geheugen te gebruiken, waarbij een nul of een één wordt aangeduid met een elektron meer of minder.
In een eurocent kun je dan heel wat speelfilms kwijt..............

Henk Roovers
NB
Jules Verne werd ook niet voor vol aangezien met zijn reis naar de maan!


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum