Philips A6X38AT ontvanger, wie kan me helpen? (Algemeen)

door PE1PJA @, Omgeving Venlo, 08-09-2016, 19:51 (2759 dagen geleden) @ Jelle
Gewijzigd door PE1PJA, 08-09-2016, 19:55

2 Ik zou op de kortegolf banden graag de amateurs willen ontvangen die via SSB uitzenden.Op welk punt in de ontvanger zou ik het best het signaal van een externe BFO oscillator kunnen aansluiten?

Beste Jelle, dit zou kunnen via een losse koppeling (draadje) in de buurt van de am detector. Maar ik wil je niet ontmoedigen, maar de doorlaat van het middenfrequent van deze radio is veel te breed voor goede SSB ontvangst. Dus erg selectief zal het niet werken bij veel activiteiten op de band zul je veel storing ervaren. Bovendien is de am detector niet echt geschikt voor SSB dit zou een product detector moeten zijn. Dan is er nog het punt van de afstemming die te grof is. Je zou dit kunnen oplossen met een vertraging. Maar uiteindelijk zul je vaststellen dat je alleen sterke signalen kunt ontvangen en de vaak zwakkere tegen stations niet kunt horen. Als je het toch wil proberen zorg dan dat je het antenne signaal kunt verzwakken want de avr zal ook niet werken. Om dus amateur gesprekken te kunnen volgen zul je een beetje "machinist moeten spelen"
Dit toestel is een goede omroepontvanger maar niet echt geschikt als communicatie ontvanger.

Groeten Jan


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum