Ontwerp testbeeldgenerator Deel 2 (eerste beelden) (Toestel of techniek)

door kris ⌂ @, Gent, België, 25-07-2017, 11:37 (2460 dagen geleden) @ Otto
Gewijzigd door kris, 25-07-2017, 11:39

Beste Otto,

Hmm, dat zou betekenen dat de AD724 een slecht ontwerp is dat zich niet een de standaarden houdt? Heb je misschien een tip voor een andere video encoder chip?


Het is daarom geen slecht ontwerp. Gewoon een low cost video-omzetter die met de sequentie geen rekening houdt omdat hij nu eenmaal niet in een zender gebruikt wordt.
Ik heb er intussen het datablad van de 724 even op nagekeken. Hij houdt idd geen rekening met de 8 field- relatie tussen Fh en de hulpdraaggolf. Aangezien je Fh en SC ook extern kan aanbieden zou je die wel tot stand kunnen brengen (. SC en Fh zouden dan door dezelfde clockgenerator moeten opgewekt worden met de juiste deelverhoudingen (ik dacht 1: 238,75 +25Hz maar moet het eens opzoeken om zeker te zijn ) Heb geen weet van een omzetter die het intern meteen goed doet.

Lijkt me wel okee. Je moet wel bedenken dat het wordt weergeven op een 1600x1200 pixels monitor. Een beeld van 780x585 pixels, zal dan uiteraard over meerdere lijnen worden opgerekt.

Ja, dat kan dus niet voor het nauwkeurig beoordelen van een PAL beeld... Zoek eens een echte 625 buismonitor met analoge decoder. Nu ga je door een upscaler, wat de verkniptje randjes al verklaard.. en wordt het beeld nog omgezet naar progressief ook. Kortom er kunnen extra fouten bijkomen door het upscalen en andere fouten kunnen verdoezeld worden (bvb interlacefoutjes) door het omzetten naar progressief.

groeten

Kris


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum