Wie heeft een Philips PM6456 stereo signaalgenerator? (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 22-03-2019, 11:41 (1874 dagen geleden) @ kris
Gewijzigd door soundman2, 22-03-2019, 11:55

Op de foto in de thread van Pim heb je kunnen zien dat de 19KHz piloottoon er niet mooi uit ziet op de MPX uitgang. Even wel is de oorsprong een heel nette sinus. Deze wordt via een deler afgeleid van een hoge x-tal frequentie en gaat daarna nog door een lowpass filter.
De verdubbelaar TCA240 gaat dus een mooie sinus in, maar waar na het optelpunt, via R 641 het allemaal minder fraai uitziet.
Ik heb de nagebouwde meter al zeker 25 jaar, maar heb nooit wat kunnen vergelijken. Door afleiding heb ik de amplitude voor R641 bepaald, maar weet niet hoeveel die precies moet zijn.
Ik krijg de meter wel netjes afgeregeld etc.
Ik heb de schema's, als je die zelf niet hebt. Laat maar even weten.

[image]
Het ic rechtsonder zit er niet in, daar heb ik een digitale 19KHz generator voor gemaakt met een regelbare output. De stabiliteit van de amplitude hangt af van de voedingsspanning en die is gemaakt met een LM7815 . Amplitude stabilisatie vanaf het 38KHz signaal zoals in het origineel vindt niet meer plaats.
R641 is in het schema 47K Ohm, maar volgens de doc gewijzigd naar 33K Ohm.

[image]
Dit laat de scope zien, 10 uS /div dus ca 52uS.
De piloottoon ziet er niet zo fraai uit. Wat uit de 19 KHz oscillator komt is een mooie sinus, kennelijk is de schakeling van Philips niet echt ideaal.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum