Wie heeft een Philips PM6456 stereo signaalgenerator? (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 23-03-2019, 12:07 (1851 dagen geleden) @ kris
Gewijzigd door soundman2, 23-03-2019, 12:10

Mooi, ik heb nooit uit kunnen vinden waarom het zo gebrekkig was.
Als ik de mixer er uit trek(TCA240), is de output wel netjes. Met de mixer er in komen er twee collectors bij.
De externe input deugt ook niet, door het ontbreken van een scherp low pass filter boven 15KHz. Die functie gebruik ik nooit.

Weet je misschien ook de amplitude van 19KHz op IC311 pen 10 en IC311 pen 6 (= regelsignaal voor de amplitude van 19KHz

Het origineel heb ik nooit kunnen bemachtigen. Ook een 19KHz kristal was een struikelblok. Ik had wel een kristal van 5,035MHz. Daar zit een 265 deler achter en een passief low pass filter. De uitgang is gelijk aan die van het originele ic311, maar dan regelbaar in amplitude. Ik ga er vanuit dat de amplitude stabiel genoeg is, omdat de voedingsspanning van de ic's in de deler ook gestabiliseerd is (15 volt via 7815, deler gebouwd met ic's uit de HEF serie van Philips)

De coder is een hebbeding, in het verleden vaak gebruikt, maar tegenwoordig zie ik bijna geen reparaties meer en de huidige decoders hebben vaak maar een of zelfs geen afregelpunten meer.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum