22GH925 versterkertje 1 kanaal ruist (Toestel of techniek)

door Andeleeandelee @, 12-04-2019, 13:42 (1840 dagen geleden) @ Anton van den Oever

Het lijkt wel wat meer gedefinieerd het geluid -vooral zachte passages - door te geven. Geeft een mooi rustig compleet geluidsbeeld. Ook op de scoop. Beetje meer richting Klasse-A. Maar dat mag ik hier vast niet zeggen, en het is ook zeker geen kl.A eindtrap hoor. Lang niet...
Kan dit door de veel lagere PN overgangsspanning bij de eindtorren AD149 komen? Die 2N2955 broertjes hebben veel meer bias nodig voordat ze beginnen te geleiden. Alle voortrapjes in deze versterker staan in kl.A ingesteld, en zijn de AC126's op lage ruis geselecteerd. Wel heel netjes gedaan allemaal voor een versterkertje van Hfl. 225,= destijds. Ik heb de aankoopbon nog meegekregen. Mooie speakertjes ook erbij gehad. Colonne Duson's. Weinig sturing nodig voor mooi geluid. Helmholz filter om de diepere basjes wat beter mee te trekken. Horen eigenlijk op een high-end aangesloten te worden. Beetje vlag op een modderschuit, maar toch leuk gekozen door die ouwe tante van mij vroeger.

Hoi Andre


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum