Cosem SFT12 Transistor (Algemeen)

door Hans Rausch † @, Den-Haag, 13-09-2019, 20:12 (1685 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Goedenavond Maarten. Hartelijk dank voor het meedenken. De transistors lagen ooit in een afsluitbare kooi Van Bolle of Dikke Gerrit in zijn pakhuis. Dat was zijn bijnaam. Personeel kon daar niet in hoorde ik veel later.Toen nog op het Groenewegje. Vroeger had hij leuke oude dingen voor weinig. Radio Twenthe in Den-Haag. Het pand is verhuisd en er is nog weinig over van toen. Lang geleden overleed Bolle Gerrit. Er kwam ook een nieuwe eigenaar. Zo had hij altijd veel ASY transistors.Zelf heb ik nog een klein reclameboekje uit de jaren 60 met transistors die hij toen had. Kreeg ik van hem. Maar de STF12 komt daar niet in voor. Begint bij de 20. Maar verder ook geen gegevens erbij. Misschien wel een afspraak dat hij ze kon kopen voor weinig maar niet aan de man mocht brengen. Hij was immers destijds een transistor verzamelaar. Toen ik mijn Pionier bouwdoos maakte in die tijd liep ik de deur daar plat.Heb er ook heel veel gekocht destijds. Meer dan een transistor vergelijkingsboekje had ik niet. Dus bleven ze altijd in hun doosje. Net als de ASY transistors die het prima deden in de Pionier 2,3, Tweekringer en Super.

Vriendelijke groeten, Hans Rausch

--
Hans Rausch


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum