Cosem SFT12 Transistor (Algemeen)

door Hans Rausch † @, Den-Haag, 20-09-2019, 19:18 (1674 dagen geleden) @ Maurice

Hallo Maurice. Ik kocht ze in de jaren 70. Veel zijn nieuw om te zien. Jammer genoeg zijn er ook veel aangetast. In de doosjes zitten ze in het schuim gestoken. Dat schuim is verteert. Dat heeft veel transistors aangetast. Heb ik vaker gehad. Ook met andere oude transistors. En ook bijvoorbeeld met Philips bouwdoosjes. Ik had ze dus al veel eerder uit het schuim moeten halen...Maar dacht dat ze daar het beste af waren omdat de doosjes dichtgeplakt zaten met origineel Cosem plakband.Vaak is het een dun bruin of groen schuimlaagje wat verpulvert.
Ja, ik ben ook benieuwd naar de meting. Wat voor soort. Ik denk vergelijkbaar met een AC maar het kan natuurlijk ook een hele andere zijn.
Ik denk nu ook dat ze met een speciaal doel voor een bedrijf gemaakt zijn. Project ging misschien niet door of ze hadden een overschot. Dat ze daarna bij Twenthe terecht zijn gekomen. Ze zijn ook van voor de naamsverandering, dus toch oud.En misschien toch speciaal want anders hadden ze toch wel een in omloop zijnde transistor gekozen in plaats van deze. Het blijft nog even gissen...Vriendelijke groeten van Hans

--
Hans Rausch


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum