desoldeerstation / commodore 64 probleem (Algemeen)

door ffeilers @, Breda, 02-06-2023, 23:01 (328 dagen geleden) @ henk vdb

waarom zou ik ze niet daar kunnen kopen, ik heb gelezen dat ook bij nieuw aangekochte dram er toch defecte tussen kunnen zitten (heb inmiddel wel besteld, zowel op ebay als ali)

Je kunt ze er kopen en dat heb je gedaan.
Ik heb alleen gezegd dat ik daar geen IC's bestel.
Je vraagt niet waarom maar zoek maar eens op fake IC's op ebay (of ali) en dan zie je waarom.

Ik had al wel eerder berichten gezien en gelezen over transistors welke fake zijn, maar totaal geen erg dat dat ook bij dergelijke dram s voor zou komen.
Slechte wereld eigenlijk, maar goed.... weer wat geleerd.

Als de desbetreffende dram s worden getest vallen ze dan door de mand ? maw geeft de tester dan defect aan ? Uit je verhaal haal ik dat dit niet gelijk zo hoeft te zijn, maar dat .... ze eigenlijk per definitie niet betrouwbaar zijn

........Jij bent met hobby bezig en mocht het niet werken is het voor jou niet zo ernstig. Maar als dit soort spul in apparatuur ingezet wordt die betrouwbaar moet werken kunnen er rampen gebeuren en dit soort IC's KOMEN nogal eens op plekken terecht waar het een ramp kan zijn.

kan je daar voorbeelden van geven,ik heb werkelijk geen idee

Problemen met temperatuur of andere invloeden waardoor het eerst werkt maar niet betrouwbaar op langere termijn.Vragen blijven maar komen op forums "Kan het zijn dat mijn IC's fake zijn?" Erg vermoeiend en men blijft er intrappen omdat het zo goedkoop is en geen verzendkosten.
Daarom dus.
Je hebt straks allerlei onderdelen waarvan je nooit meer na kan gaan of ze te vertrouwen zijn en hoe meer onbetrouwbare onderdelen hoe meer projecten problemen zullen geven die zeer moeilijk of niet meer op te lossen zijn. Dat maakt de hobby steeds minder leuk. Beter als ze officieel niet nieuw te koop zijn uit gebruikte sloop-apparaten halen, dan weet je tenminste dat ze origineel zijn.

Wat wordt er op beurzen verkocht; wie weet het nog of aangeboden onderdelen origineel zijn?

Ik zeg dit niet om negatief te doen, het is de praktijk!

voortaan zal ik ze dus kopen ...... bij ????

bedankt voor je reactie

mvg
Frans


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum