Internet radio gebasserd op de AM/FM modulator van Otto Tuil (Algemeen)

door gbr @, 05-06-2024, 22:57 (51 dagen geleden) @ Otto

Hallo Otto,

dank je voor je reactie.

De voeding is omslachtig. Je hebt de 15 volt niet meer nodig. Je kunt de LM358 ook met 5 volt voeden. Dat werkt in deze toepassing wel, maar voor de zekerheid kun je de LM358 voor een LMV358 omwisselen. Die gebruik ik in mijn prototypes bij het programmeren, zodat ik de print niet aan 230 hoef te hangen. Op mijn print is daar zelfs een voorziening voor aangebracht om naar 5V te gaan. Omdat je geen radio meer uitzendt, hoeft de voeding sowieso niet meer met een trafo uitgevoerd te worden. Je komt dan wel met een simpele 5V adapter uit de voeten. Eventueel een oude USB lader.

De 15V is inderdaad niet nodig, voor de LM358 volstaat cfm specs 5V. In eerste instantie had ik alleen 5V gebruikt. Maar een beter hoorbaar resultaat ontstond bij een hogere spanning (15V) en dat heb ik toegepast in deze voorlopige versie. Ik ben geen fan van (5V) netadapters en geef de voorkeur aan een vaste print voeding met voldoende elco-capaciteit.

Trouwens, het is ook niet meer nodig om de schakeling rond de PT8211 te handhaven. Je kunt dan beter een moduultje met een PCM5102 nemen:

De PCM5102 module ken ik en is inderdaad goed toepasbaar. Maar de PT8211 had ik in veelvoud aangeschaft voor mijn 2e modulator en heb voor de PT8211 gekozen ipv de PCM5102 te kopen.

Wat ik niet snap is dat je een Bluetooth player er bij hebt gemaakt, om het met Bluetooth naar de speakers te sturen. Dan kan je toch beter rechtstreeks naar de speakers streamen?

Rechtstreeks naar de speakers streamen, dat behoeft enige uitleg.

Groet, René


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum