Wandel&Goltermann PS-4 (Toestel of techniek)

door L.v.H. @, Ablasserdam, 26-06-2026, 10:20 (1 uur en 21 minuten geleden) @ Hannothor29
Gewijzigd door L.v.H., 26-06-2026, 10:42

Het is ‘denk’ ik een gewone sinusgenerator instelbaar van 2Hz tot 2MHz
Met, zoals Loek al schreef twee uitgangen A en B met naar keuze sym. of coax
Uitgang B kun je ook nog uitschakelen met de impedantie draaischakelaar.
Ook de fijnregelaar rechts om het niveau met -0,1 tot +0,1 dB nauwkeurig in te stellen is uitschakelbaar.
Ik ga even ervanuit dat voor ‘normaal’ gebruik je de aansluitingen aan de achterzijde niet nodig hebt.

Sluit een oscilloscoop aan op uitgang A en kijk wat er gebeurt als je aan de vier knoppen draait
Zie je dan de frequentie en/of amplitude veranderen?
Ook een frequentieteller kan hierbij handig zijn.
Zo kun je vaststellen wat de functie van de 4 knoppen is.

Misschien kun je hier wat informatie krijgen over het apparaat.
Wandel & Goltermann FOUNDATION


Leo


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum