Geen stereo op Philips 22AH974 (Toestel of techniek)

door Otto @, Drenthe, 02-07-2019, 19:09 (1759 dagen geleden)

Beste lezers,

Ik heb momenteel twee stuks Philips 22AH974 in mijn bezit. Ik heb even geen foto bij de hand, vandaar dat ik een plaatje van het internet heb geleend, om te laten zien wat voor toestel dat is:

[image]

Uiterlijk zijn beide toestellen praktisch gelijk, maar binnenin zijn er verschillen. De ene is een gewone 22AH974 terwijl de andere een 22AH974 mark 2 is. Het grootste verschil tussen die twee is dat de eerste een uitgangsvermogen van 2x 9 watt heeft en de mark 2 heeft 2x 15 watt. Beide toestellen spelen, maar hebben nog wel wat onderhoud nodig. De mark 2 speelt intussen de pannen van het dak, maar de ontvangst op FM wil niet op stereo gaan. Ik heb een een schemadeel met daarop de stereodecoder bijgevoegd:

[image]

De gewone 22AH974 speelt ook, zij het wat vervormd, maar daar werkt de stereodecoder wel. Ik heb de spanningen op de TDA1005A een beetje met elkaar vergeleken, en zie geen schokkende dingen. Voordat ik er dieper in ga duiken vraag ik of iemand van jullie dit type decoder vaker bij de hand heeft gehad, en of daar "stadaardfouten" gangbaar zijn. Elke suggestie is welkom.

Otto

--
Ohm sweet Ohm...
[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum