Weer stereo op de Philips 22AH974! (Toestel of techniek)

door Otto @, Drenthe, 07-07-2019, 15:14 (1754 dagen geleden) @ Otto
Gewijzigd door Otto, 07-07-2019, 15:16

[image]

Ja het staat goed in de titel; de stereo doet het weer. Nadat ik met jullie hulp de bron van de fout tot de TDA1005A hebben kunnen reduceren, heb ik het (vermoedelijk defecte) IC weer uit de print gehaald. Omdat ik bang ben dat de print een derde desoldeeractie niet zou overleven, heb een voetje teruggeplaatst. Toen ik voor metingen de oorspronkelijke TDA1005A in het voetje prikte, bleek de radio ineens te werken. Helaas weet ik daarom niet de exacte fout, maar ik vermoed dat C2150 te veel lek vertoonde, waardoor er te veel gelijkstroom door pen 11 vloeide (aan de spanning was immers niets te meten). Deze condensator heb ik pas vervangen na het IC. Hieronder een foto van het printdeel. De vermoedelijke defecte elco heb ik aangegeven met een gele pijl. Verder heb ik voor alle vervangen onderdelen de originele types gebruikt, zodat (op het voetje na) alles er origneel uit ziet:

[image]

Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken. Dit soort toestellen heb ik niet zo vaak voor de kiezen, en was daarom een zeer leerzame exercitie.

Otto

--
Ohm sweet Ohm...
[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum