Geen stereo op Philips 22AH974 (Toestel of techniek)

door Otto @, Drenthe, 05-07-2019, 20:34 (1750 dagen geleden) @ kris

het enige wat eens steredecoder nodig heeft om te beslissen dat het stereo moet zijn is is de 19 kHz piloot op 10% van de max amplitude. Kan je met een generator toevoegen, maar als er onvervormd muziek uit de ratiodetector komt, dan zal de piloottoon er ook wel zijn. (met wat ervaring zie je die met de scoop ook zitten in de muziek).

[image]
[Even een correctie op het schema: het deel aan pen 14 zit niet in de "mark 2", dus R3178, R3213, en D6120 zijn niet aanwezig]

Gelukkig heb ik wel een stereo FM zendertje, en die kan ik mooi zonder muziek aansluiten. Dan is er een keurige 19 kHz op pen 13 aanwezig. Met en frequentieteller heb ik m.b.v. R3180 de VCO op 76 kHz afgeregeld. Helaas had dit nog steeds geen effect. Daarna "het kleine grut" aan condensatoren nagelopen, maar die waren ook allemaal in orde. Zelfs als ik C2149 kort sluit (en dus het ingangssignaal wegneem), blijft het stereoledje branden. Als ik die dan met R3167 net uitzet, en ik de kortsluiting wegneem dan licht de led heel kort op, om daarna weer uit te gaan. ik zou bijna zeggen dat er ergens rommel binnenkomt, maar met de scoop zie ik niets vreemds.

Otto

--
Ohm sweet Ohm...
[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum