De reVox A77 deel 1 (Toestel of techniek)

door Tonmeister Henk † @, Leeuwarden, 19-08-2019, 23:18 (1712 dagen geleden) @ Belinda
Gewijzigd door Tonmeister Henk †, 19-08-2019, 23:23

Het is je een raadsel dat niemand dit probleem tegengekomen is . Je vergeet voor het gemak te vertellen dat je iets van die machine verlangt wat hij normaal niet doet , nl het uitslaan van de vu meters tijdens afspelen . Via het bij Revox kenners bekende achterdeurtje slaan de meters inderdaad wel uit, maar li en re omgewisseld . Vervolgens druk je de beide record ready knoppen in om dit te "corrigeren" . Ja, dan kan er onbedoeld zo maar iets verkeerd gaan . Die record ready toetsen zijn bedoeld voor record ready , niks meer of minder . En wat is de meerwaarde van wapperende metertjes bij weergave ? Ik heb er in de ruim 40 jaar dat ik met recorders werk nooit enige last van ondervonden, mijn beide Studer machineas hebben zelfs helemaal geen vu meters .Voor een "operateur" die met de rug naar het apparaat staat heeft het sowieso geen enkel nut....
En als je dan zo goed bent om een andere schakeling te maken is het toch vrij simpel om de metertjes wel standaard uit te laten slaan zonder vage omleidingen .

Groet , Henk

--
Nuntius Transmittendus !


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum