De reVox A77 deel 1 (Toestel of techniek)

door Marotick ⌂ @, Huizen, 20-08-2019, 23:43 (1711 dagen geleden) @ Belinda

Ik heb zo'n Revox staan, een A77mk4 en ik heb wat je schetst uitgeprobeerd.
Het was me eerder al eens opgevallen dat soms de opname-indicatoren kort oplichtte en inderdaad gebeurt dat als er tijdens weergave op de terugspoeltoets gedrukt wordt, maar alleen als de opnamekeuzeknoppen zijn ingedrukt. (naast de VU meters)
Deze keuzeknoppen horen ook natuurlijk uit te staan als er wordt weergegeven zeker als het om een theaterproductie gaat. Ook valt er iets te zeggen over de volgorde van bediening. Het lijkt me dat een geluidstechnicus eerst op 'stop' drukt om daarna de machine een spoel commando te geven. Goed bij een Revox kan je vanuit de play positie direct gaan spoelen maar veiliger is en blijkt dus ook, dat tussen de commando's toch eerst even gestopt wordt.
Het andere euvel dat genoemd wordt heb ik niet kunnen reproduceren, het volledig overschakelen naar opname door het kortstondig indrukken van de terugspoeltoets.

Op 24 maart van dit jaar had ik een demonstratie/ uitleg/ revisie van verschillende Revoxen als evenement bij de NVHR en jammer was dat Belinda daar toen niet bij was want dan had ze deze fout kunnen demonstreren.
Misschien dat ik volgend jaar een andere Revox demontratie ga geven (hoe regel je een Revox af en wat kan je doen om de afregeling zo te doen dat de recorder een breed scala aan verschillende banden aankan? Ik zal dan zorgen dat er een A77MK4 staat zodat we kunnen zien wat de impact van deze "fout" is.

Jack Marotick


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum