lamp in serie met ??? (Algemeen)

door Kees van Dijke ⌂ @, Heerlen, 14-02-2020, 12:15 (1532 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Kees van Dijke, 14-02-2020, 12:17

De Crest factor is voor mij ook altijd een reden geweest waarom ik waarom het versterker vermogen vaak 2x zo hoog is dan de belastbaarheid van de luidsprekers. Ik heb daardoor nooit luidsprekers mee opgeblazen, wel dat de subwoofers wat sneller verslijten bij feestjes.

Ook heb ik een keer 2x 450 Watt versterker vermogen op Philips FB825 luidsprekers. Wat ik wel hoorde is dat de Polymer PTC weerstanden wel eens ingrijpen.

Een versterker van 2x 2500 Watt RMS kan je met muziek ook met gemak op een 16A groep laten spelen zonder dat de zekering eruit vliegt. Bij testen met een sinus totaan clipping vliegt de zekering er wel uit. Zet ook maar eens een amperemeter in serie met de versterker en vergelijk eens soorten muzien met een sinus.

Overigens, de serie lamp gebruik ik juist bij transistor versterkers, voor en na reparatie. Soms is na reparatie een kleine lek in de stuurtrap of een opamp die wat op drift is, waardoor de ruststroom dan omhoog vliegt en bij volle netspanning de eindtrap opnieuw vernielt.

groetjes,
-=Kees=-


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum