HET WERKT WEER (Gezocht)

door loek @, Exloo (Drenthe), 31-07-2018, 12:33 (2090 dagen geleden) @ loek

Hallo forumlezer,

Allemaal bedankt voor het meedenken.

Na bijna twee weken werkt het zenden via outlook 2007 weer.
De laatste stand van zake was dat ik contact moest opnemen met MS support.
Tot mijn verbazing ben ik daar uitgebreid geholpen.
Ik vertelde dat mijn basis probleem het niet zenden van mail via outlook 2007 was. Maar dat na 5 uur zoeken door McAfee de conclusie was dat eerst alle updates van Windows 7 geladen moesten zijn. En dat laatste lukte niet.

De dame van MS heeft eerst het gehele product van McAfee verwijderd. Volgens haar was dat de oorzaak van geen mail kunnen zenden. Ik dacht zelf na alles stop gezet te hebben van McAfee en loggings bekeken en het eerdere onderzoek van McAfee zelf dat dit het niet was.

Maar ja hoor de mail zenden werkte direct. Nu ging MS onderzoeken waarom de updates niet meer lukte. Uiteindelijk na vele scans blijkt er iets mis te zijn met een paar files en dat zou de updates blokkeren.

Nu had ik de automatische updates van MS al een jaar geleden stop gezet.
Ik heb een goede virusscanner en nog allemaal extra zaken waardoor ik niet zo bang ben dat de zogenaamde beveiliging updates een probleem gaan geven.

Om de automatische updates weer mogelijk te maken zou ik het systeem totaal opnieuw moeten installeren. En daar had ik echt geen zin in. Zeker omdat ik nog twijfel of het dan echt zou lukken. In de loggings van de mislukte updates zag ik steeds iets over server 2008 en ik had maar het idee dat dit 2007 moest zijn.

Al de tijd van onderzoek bij MS was dus geen virus scanner aanwezig. Nu ik besloten had om geen updates meer op te halen was de vraag als ik McAfee opnieuw zou instaleren of het probleem weer zou terug komen. Gelukkig was dit niet het geval.

Dus de oude situatie waar ik tevreden mee was is weer terug.

Maar ook hier zie je dat ook de medewerkers van MS naar standaard oplossingen zoeken. Zoals McAfee verwijderen, scans draaien, en als dat niet helpt dan maar een nieuwe installatie.

Ik mis toch echt deskundigheid , stel dat ik zo een meetapparaat zou gaan repareren. Eerst twee weerstanden er uit dan een condensator vervangen en als het dan nog niet werkt alle onderdelen er uit en alles vernieuwen.


Nogmaals allemaal bedankt voor het meedenken

Met vriendelijke groet,

Loek


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum