HET WERKT WEER (Gezocht)

door soundman2 @, Wouw, 31-07-2018, 13:20 (2088 dagen geleden) @ loek
Gewijzigd door soundman2, 31-07-2018, 13:26

Ik mis toch echt deskundigheid , stel dat ik zo een meetapparaat zou gaan repareren. Eerst twee weerstanden er uit dan een condensator vervangen en als het dan nog niet werkt alle onderdelen er uit en alles vernieuwen.


Nogmaals allemaal bedankt voor het meedenken

Met vriendelijke groet,

Loek

Dat is het nieuwe repareren.
De schakelingen zijn tegenwoordig zo complex en de uurlonen zo hoog, dat het vaak goedkoper is, om complete panelen te vervangen. Ik weet dat het de ware technici tegen de borst stuit, maar de tijden zijn veranderd.
Zo kun je in Windows twee dagen zoeken en een probleem niet vinden, terwijl een clean install meestal maar een paar uren vergt. Nadeel is natuurlijk wel dat je er weinig van leert.
We hebben een dergelijke slag al eerder meegemaakt, met de introductie van (digitale) ic's. Technici wilden weten hoe de signalen in zo'n ic bewerkt werden en ook Philips gaf in de databoeken complete schema's met transistoren etc. van het inwendige.
Uiteindelijk interesseert het de gebruiker alleen wat er in gaat en hoe het er uit komt. Niemand raadpleegt nog de schema's van dergelijke componenten. Een blokschema is vaak al meer dan voldoende


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum