mijmeringen over computers (Computertechniek)

door Piet Blaas ⌂ @, Arnhem, 18-04-2009, 16:19 (5480 dagen geleden) @ Kees van Dijke
Gewijzigd door Piet Blaas, 18-04-2009, 16:37

Na mijn studietijd heb ik de welbekende C64 aangeschaft, echter daarna ben ik mijn vaardigheden met programmeren ook kwijtgeraakt omdat ik er niks meer mee deed. Eigenlijk was de C64 een slechte computer. Nogal storingsgevoelig, sloeg wel eens vast en nogal traag. Voordeel was wel dat deze meteen volgebouwd was tot het maximaal adresseerbare.

Ach ja, de Commodore 64... :-)

Tijdens de stage die ik liep tijdens mijn omscholingstraject (voorjaar 1988) werd ik tevens ingezet als docent informatica op een Mavo in Roosendaal, dat was op de St. Michel Mavo. Pc's hadden ze niet, maar nog wel een lokaaltje vol met oude C64's. Of ik maar even een lesprogrammaatje wilde opzetten... Ik moest me toen even heel snel inwerken in de C64. :-(
En tegelijkertijd lessen voorbereiden...
En Mavo-leerlingen in bedwang houden, want er waren er die er op uit waren om uit te testen hoever ze konden gaan. Nou, niet zo ver... :no :-P
Het lastige was dat die C64's toen eigenlijk al verouderd waren en er was ook niet veel nuttige software beschikbaar.

En het had natuurlijk helemaal niets te maken met de opleiding COBOL-programmeur die ik aan het volgen was.

Groeten,

Piet.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum