Platenspeler 212 of 312 overdenkingen (Toestel of techniek)

door Otto @, Drenthe, 23-08-2025, 08:42 (7 uur en 2 minuten geleden) @ Peter1952

Wat mij als eerste opvalt is dat op de eerste foto bij de rechter platenspeler het contragewicht achterstevoren zit. De zwarte kant is de achterkant. Wat nu achter zit is zilverkleurig en is de voorkant. Keer hem maar eens om dan zul je zien dat het veel netter staat.

Scherp gezien, Peter. Zo kwam hij bij mij binnen. Intussen omgedraaid.

Wat mij op viel, is dat het lampje “stop” als eerste defect raakte.

Ik denk dat dat te maken heeft met de branduren. Als de netspanning er op staan, en er wordt geen plaat afgespeeld, dan brandt het stop-lampje. Dus als na het afspelen vergeten wordt om de speler uit te zetten dan worden er veel branduren gemaakt. Bij de 212 blijft de arm op de plaat staan en zal de gebruiker sneller geneigd zijn om naar de speler toe te lopen. In dat geval maakt de 33 toeren de meeste uren.

De netschakelaar die MFBfreaks aanbiedt, zijn anders dan de originele (bevestigingsgaten zitten dichter op elkaar). Misschien is dat aan te passen.

Ik wil wat metingen aan de spelers verrichten, maar de speler op de kop leggen is lastig. Ik maak even een soort houdertje, om dat te vergemakkelijken. Ik zal dan ook wat foto's maken van de schakelaars.

Otto

--
Ohm sweet Ohm...
[image]

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks