Windows 98 op wifi (Computertechniek)

door ffeilers @, Breda, 22-06-2026, 19:59 (2 uur en 11 minuten geleden) @ Roland Huisman

Misschien leuk om meer van dit soort succesverhalen hier te schrijven. Vooral over hoe je het werkend hebt gekregen, waar liep je tegenaan etc...

Groeten, Roland

Ik liep aan tegen het feit dat multiboot met win95 en winxp en vista en win7 en linux problemen geeft door win95. Het enige wat dan eigenlijk kan is win95 als emulator laten draaien win 7 en dat wilde is niet. Ik heb dus ook wel een pc staan met win95 enn win98 tesamen.
Wat verder belangrijk is is dat je je aan de volgorde houdt , eerst het oudste en dan het steeds nieuwere. Verder gebruik ik easybcd in win7 om het opstartmenu tijdens starten van de pc voorrang te geven. Als je daarna linux installeert neemt deze met Grub toch weer het voortouw weer. Mbv AI heb ik daarna linux zodanig veranderd dat toch easybcd de startende factor is en bij de keuze van linux mint deze niet alsnog grub opstart.

Indien er gebruikers zijn die ook win95 in het systeem kunnen integreren (niet als emulator) dan houd ik mij aanbevolen.

Verder is het , natuuurlijk wel afhankelijjk van de hardware/moederboard, redelijk lastig om voor alle systemen apparaatbeheer foutloos te krijgen. Maar.... wel gelukt.

groet
Frans

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks