Schema Aristona SA7243T (Gezocht)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 28-05-2011, 23:18 (4723 dagen geleden) @ Armand
Gewijzigd door Maarten Bakker, 29-05-2011, 00:03

Hallo Armand,

Om het nu nog verwarrender te maken... Die W in L4W33T staat waarschijnlijk voor Oostenrijk/Hornyphon ;-) Daar zou dat model dus ontworpen of bedacht kunnen zijn.

De K voor Kopenhagen wordt ondersteund door een foto op radiomuseum.org van de 423HU-17 die kennelijk Deens is, geen letter voor het serienummer heeft maar wel een stempel K01 op het chassis.

Dat is dus 1 van de theorieen waarvan ik uitging toen ik 2 exemplaren van de BX462A tegenkwam waarvan het serienummer ook met een K begon. Aan de hand van het vergelijken van foto's heb ik daar inmiddels wel een idee over.

Dat verklaart nog niet de lijntrafo's en TV-tuners die ook een K hebben, daarvoor neig ik dan weer naar Krefeld waar ze traditioneel een flinke tunerafdeling hadden (nog zeker tot in deze eeuw zat die in Duitsland), hoewel de TV-fabriek zelf KR heette.

Komen we bij de 7234T aan. Ook weer die K. In de documentatie hier in de schematheek staat een subtiele maar interessante hint naar tóch weer die andere fabriek. Ik kom daar nog op terug, maar ik ben benieuwd wie die hint verder als eerste zal spotten (de mensen met wie ik erover gemaild heb zijn van deelname uitgesloten, de prijs is geen koelkast maar gewoon de eer).


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum