Schema Aristona SA7243T (tussenstand speurtocht) (Gezocht)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 31-05-2011, 22:34 (4721 dagen geleden) @ verbeek
Gewijzigd door Maarten Bakker, 31-05-2011, 22:36

Omdat het krijgen van uitsluitsel toch nog wat langer zal gaan duren, en ik toch een spoedig antwoord beloofd had, geef ik voor mensen die eventueel willen meedenken de twee kanten die het verhaal van de letter K als productielocatie volgens mij nog uit kan op basis van de huidige informatie.

1) Vooral op basis van een aantal L.DK.. modellen en de letters DK van het artikelnummer op het afstemblikje (die komen in mijn lijst voor als op basis van bestelnummers uit andere documentaties mogelijk behorende bij Denemarken) denk ik aan Kopenhagen. Om dit te verifieeren zou ik onder andere meer moeten weten van de productiegeschiedenis van deze fabriek (vooral wat deze in latere jaren produceerde en wanneer deze gesloten is). Op rm.org staat er hoegenaamd niets over, en Google vindt ook niet echt wat bruikbaars.

2) Vooral op basis van de BX462A (nog niet 100% zeker maar wel sterke aanwijzingen) en het (toevallig?) voorkomen van de aanduiding vdH op de voorpagina van de 7234T-documentatie, zou het eventueel productie van van der Heem kunnen zijn. Er lijken echter weer geen bijzondere gelijkenissen met hun eigen toestellen. Om dit te verifieeren zal ik dieper in de laatste paar jaren van de van der Heem-geschiedenis moeten duiken (ik heb al wat gemaild, maar elke andere input is ook welkom).

Vooralsnog dus een leuke puzzel. Ik zal in de komende tijd ook nog wel deelvragen aansnijden op dit en andere fora.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum