Tulip Compact PC2 DokterDirk motherboard (Computertechniek)

door ffeilers @, Breda, 21-03-2024, 20:26 (37 dagen geleden) @ ffeilers

Vandaag het moederboard van Dirk (dokterdirk) binnen gekregen. (super bedankt Dirk !!!!)
Het board werkt , maar had wel te maken met enige corrosie in de isa sloten aanvankelijk was er geen beeld maar na enige malen kaart eruit/erin steken, toch een werkend systeem.

Ik denk dat ik maar niet ga uitwisselen van de chips met het board wat niet werkt , zoals in de draad vermeld, met de werkende. Ben al zo blij dat ik in ieder geval nu een werkend systeem kan maken.

Wat je nodig heb bij het instellen van het moederboard is de diagnose diskette. Deze diskette heb ik op 1.44mb disk. Dus sluit ik via de floppy connector op het moederboard een 1.44mb diskstation aan. Maar ... dat accepteert hij niet, althans hij leest de disk niet. Volgens mij komt dat omdat je via de diagnose disk onder andere kan instellen welk formaat diskstation(s) aanwezig is/zijn: 360kb 720kb 1.2mb 1.4mb. Als de batterij los is geweest, en dat is in dit geval natuurlijk zo verwacht het board volgens mij een 360kb diskettestation en ....... dat heb ik niet los ergens liggen.
Misschien is er iemand die nog een 360Kb floppy diskstation heeft ?
mvg
Frans

Het board van "Dirk" (geschiedenis verder niet bekend), heeft waarschijnlijk toch een gebrek. Wat ik ook probeer ik krijg geen diskettestation aangesloten (geen 1.2 geen 1.4 geen 360kb), niets werkt.

Ik dacht het probleem te kunnen omzeilen door een conner floppy controller te gebruiken (ook van dit kaartje geschiedenis niet bekend).
Na plaatsen werkte het helaas niet.
Ook nu wordt een aangesloten diskette station (1.2/1.4/360) niet herkend.

Naast het plaatsen in de Tulip heb ik de controller ook in een ander ms dos board geprobeerd, ook hier helaas geen herkenning.

Misschien heeft het te maken met de jumper instellingen op deze controller.
Ik kan er geen informatie over vinden. Kan iemand mij op weg helpen???
(zie foto)
mvg Frans


[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum