Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable (Toestel of techniek)

door Huub, 21-11-2009, 10:42 (5268 dagen geleden) @ Jampie

Dag Jan ,

wat is andersom , bedoel je bij de K6 geeft een hogere hoogspanning een groter beeld ? dat lijkt me sterk , alleen als de spanning op de afbuiging relatief nog groter wordt mischien , verder is het gewoon basis theorie .

Ik probeer het uit te leggen zoals ik het zie .
Bij een hogere hoogspanning worden de elektronen sterker aangetrokken , daardoor is de versnelling groter zodat de tijdsduur van trajekt Kathode naar Anode kleiner is . Ze staan daardoor korter bloot aan de afbuigende werking van de spoelen juk , en dientengevolge buigen ze ook minder af , waadoor het
bestreken oppervlak op het scherm kleiner is , let wel zoals Hugo ook stelde , bij een gelijke afbuigspanning het juk .

Bij een te lage hoogspanning is de invloed afbuiging van langere duur en wordt het beeld dus groter .

Indien je op sommige punten de (basis) spanning hoger opdraait (380 ipv 230 ??) zal het kunnen dat naast verhoging hoogspanning de afbuigspanning OOK (relatief) toeneemt , zodat je inderdaad een groter beeld krijgt , gr Huub
PS de invloed van alleen een andere hoogspanning manifesteert zich zowel in de breedte als hoogte ,
als ""diagnose hulpmiddel "" noem ik dat nog .


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum