Schema/documentatie TV Philips X11T601/07 Portable (Toestel of techniek)

door Armand @, België, 25-11-2009, 16:00 (5266 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door Armand, 25-11-2009, 16:08

Hallo Maarten,

Dat ga ik zeker doen maar het kan nog wel wat duren.Ik moet me eerst een ander fototoestelletje aanschaffen want met dat van mij lukt het niet om scherpe foto's van dichtbij te nemen.Was ik al lang van plan.
Ik had ondertussen ook John Hupse om documentatie en schema gevraagd.Schema heeft hij niet maar ik ben wel iets wijzer geworden.Volgens John is het kennelijk een TV'tje speciaal voor België geproduceerd.Aangezien er bovenaan 4 druktoetsen zijn met BELG CCIR VHFfr en UHFfr,zou dit wel eens kunnen.Het beeldbuisje Philips A28 14W dateert van om en bij 1967.Marcel van het TV museum heeft het nog nooit gezien in Nederland.
Het toestelletje was aangekocht in Antwerpen.Verder zitten er zowel GE als SI torren in.Er zit ook 1 buisje in nl.DY51 als HS gelijkrichter.
Ik heb ook enkele elco's vervangen daar er een aantal sporen van uitlopen/corrosie vertoonden.Zijn van die axiale die rechtop werden gezet in zo'n typisch geel of doorschijnend voetje.(kan ze "reviseren" maar zo gek ben ik momenteel nog niet:-D :-D :-D )
Verder is er naar mijn mening iets teveel ruis hoorbaar bij laag niveau.Waarschijnlijk één van die HF torren bij de ingang van het geluidsgedeelte.Ik ga dit nog uitzoeken.De fout zit al zeker niet in de VHF of UHF kanaalkiezer of in het LF gedeelte.

Als ik de foto's heb dan laat ik je dit weten.

Mvgr,
Armand;-) ;-) ;-)


P.S.: Die winkel waar het aangekocht was,had een eigen hersteldienst maar is er al een aantal jaren niet meer.Pech!
Weinig hoop op schema:-( :-( :-( ...maar ik ga het eens navragen bij enkele winkels met hersteldienst die er toen al waren en nu nog.Misschien toch nog ergens in de archieven...wie weet???


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum