Herkomst TV Philips X11T601/07 Portable? (Toestel of techniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 09-12-2009, 03:08 (5223 dagen geleden) @ kris
Gewijzigd door Maarten Bakker, 09-12-2009, 03:13

Op een dergelijke stroom van reacties had ik al gehoopt :-) Wat een paar foto's al niet kunnen doen! Juist met jouw hint van 23 nov. j.l. in het achterhoofd had ik al het idee dat het interessant zou kunnen worden. Een van mijn hobbydoelstellingen is om dit soort feitjes boven water te krijgen en te documenteren, vooral op TV-gebied maar ook wel meer. Ook als het toestel een echte Philips was geweest was het door zijn relatieve zeldzaamheid (voor een enkele markt bestemd) iets geweest dat toch ergens gedocumenteerd zou moeten worden.

Philips is wat dat documenteren en uitzoeken betreft een interessant bedrijf door de omvang en verscheidenheid, door de redelijke nauwgezetheid waarmee ze zelf alles al in en systeem brachten en juist omdat ze wel eens vreemde dingen deden, zoals een sticker uit Eindhoven op een toestel plakken dat daar hooguit heel even is geweest. Of heel consequent "Made in Holland", soms zelfs in hoofdletters, vermelden op audioapparatuur uit Leuven. Niet eventjes, maar tientallen jaren lang. Ook de vele overnames en nevenmerken maken de historie interessant.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum