Herkomst TV Philips X11T601/07 Portable? (Toestel of techniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 08-12-2009, 00:38 (5225 dagen geleden) @ Armand
Gewijzigd door Maarten Bakker, 08-12-2009, 00:58

Ik mocht van Armand 20 gedetailleerde foto's van zijn toestel ontvangen, waarvoor mijn hartelijke dank. Als ik mijn website online heb (meerjarenproject) zal ik dit toestel er zeker met wat achtergrondinformatie bijzetten, zoals ook al beloofd.

Maar ondertussen roepen de foto's bij mij toch wat vragen op... Aan de hand van het nummer op de printplaat en de stickertjes op de spoelenbussen, en in mindere mate aan de hand van het schema (bijvoorbeeld het gebruik van een B40C2200 gelijkrichter is voor Philips erg uitzonderlijk), heb ik geconcludeerd dat het toestel (ondanks een serienummer dat met de A van Eindhoven begint) niet door Philips zelf geproduceerd zal zijn.

Mogelijkheid 1 is dat het toestel door SBR ontworpen en geproduceerd is. De vraag daarbij is, tot welk jaar was SBR nog technisch zelfstandig ten opzichte van Eindhoven?

Mogelijkheid 2 is dat het toestel door Barco ontworpen en geproduceerd is. Er is enige gelijkenis (onder andere die B40C2200 brugcel) met de 67-TT-202 portable. Niet voldoende gelijkenis voor een definitief oordeel, de laatstgenoemde Barco lijkt iets nieuwer te zijn. Helaas is dat het enige Barco all transistor-model waar ik een schema van heb, dus verder zoeken wordt lastig. Overigens doen de nummers op de spoelbussen en het nummer op de printplaat met de W ervoor en de a erachter weer niet direct aan Barco denken.

Mogelijkheid 3 is dat er nog een andere Belgische(?) producent voor verantwoordelijk is, maar die begonnen in de jaren '60 wel een beetje uit te dunnen voorzover ik weet.

Heeft iemand (met goede kennis van Belgische toestellen? Hugo? Kris?) hier misschien nog een idee over?


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum