Stroombesparen: Radio's (Toestel of techniek)

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 14-04-2019, 14:23 (1836 dagen geleden) @ Maurice

kennissen meetrekken in neurotisch terugdringen tot ver achter de komma.

Kennissen tegen hun wil meetrekken is zeker niet mijn bedoeling.
De zaken voor de komma heb ik al lang aangepakt, maar hebben met Transistors weinig te maken.
Knutselen en experimenteren met oude radiotoestellen is mijn hobby. Ik heb experimenten gedeeld, uitkomsten van metingen en berekeningen en dat lijkt me allemaal redelijk gepast op een Transistorforum.

Advies kijk uit dat het niet een probleem gedrag wordt.

Ja, dat is een heel goed advies waarvoor ik je bedank. Want ik ben wel een type waarbuij enthousiasme kan omslaan naar dwepen met. Ik heb alleen het idee dat ik niet de enige ben. Wat ik bedoel is dat jouw antwoord op mijn transistor-gerelateerde posting ook wel wat obsessiefs heeft.

Hoop dat je de realiteits- zin hebt

Tja. Ik loop door mijn huis en zie een BoomBox die vijf jaar in het stopcontact zit, vrijwel niet is gebruikt maar wel in die vijf jaar 20 euro aan stroom heeft gebruikt (Verspilde energie?). Is het dan obsessief om daar met een schakelaartje uit de rommelbak een eind aan te maken? Of ben ik eigenlijk toch wat minder intelligent dan jij denkt omdat ik dat niet vijf jaar geleden heb aangepakt?

Een goed artikel voor jouw
Begin met je wereld beeld te veranderen
Neem dit weekeinde eens de tijd
Bekijk eens wat
Als je klaar bent met [..] ga dan eens
Verdiep je nu eens in dat verhaal
Je bent er slim genoeg voor.

Ik probeer meestal terughoudend te zijn in voorschrijven wat anderen moeten doen. Je verhaal bevat wat elementen die niet een reactie zijn op wat ik schreef. Ik merk dat ik over een paar van die dingen een andere mening heb dan jij.

Betoog is dat ik eis van techneuten dat zij hun kennis gebruiken

Volgens mij doet 97% dat al.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum