Stroombesparen: Radio's (Toestel of techniek)

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 14-04-2019, 14:34 (1810 dagen geleden) @ peters0176

Ik trek wel iedere avond de stekkers
Mocht dit jaar paar honderd euro bij betalen

De kosten van stroom gaan elk jaar omhoog, belastingen, recht dit, opslag dat, het is een schande, je wordt gewoon uitgekleed waar je bij staat.
Ondertussen is het bedrag wat je betalen moet toch ook nog wel een beetje gerelateerd aan je verbruik.

Kijk daar werd Eneco Blij van Maar dat melde ze niet per brief.

Mijn indruk is dat Eneco echt wel wil helpen met besparen. Het lijkt een soort omgekeerde reclame die je bij commerciële bedrijven niet verwacht. Maar ondertussen geven ze heel veel tips over energie en daadwerkelijke hulp. Bv met de maandelijkse gegevens wordt je gebruik inzichtelijk.
Ik zie in de mail die ik kreeg niets bedreigends, beangstigends of huichelachtigs.

Energieverbruik kan veranderen door je gezinssamenstelling; pubers gebruiken bv veel energie en water voor douchen en daar is weinig aan te doen. Heb je een electrisch apparaat aangeschaft wat veel verbruikt? Staat er in je schuur een vriezer op een kier? De airco heeft misschien afgelopen zomer wat extra rondjes gedraaid.
Je kunt daar WEL heel goed iets aan doen, maar dat zal beginnen met er achter komen waar die energie blijft. Bv met een Wattmeter, gasmeter bekijken van je CV, etc.

Dit jaar kijk ik nergens meer naar Boeid me niet zo.

Ja, als het je niet Boeid, gewoon niks doen natuurlijk!

VERLOREN ENERGIE

Daar probeerde ik juist iets tegen te doen. Want als er een dingetje verloren energie is, dan is het wel vampiergebruik!


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum