MD voorversterker inbouwen in Dual KA12 (Toestel of techniek)

door Peter1952 @, Almere, 18-01-2020, 09:35 (1554 dagen geleden) @ RenéDaemen

Je zou eerst eens kunnen proberen of het allemaal goed gaat als je de voorversterker tijdelijk met een losse voeding test. Is het resultaat dan naar de zin, dan kun je het voedingsprobleem oplossen. Je weet dan ook of het al of niet mee valt met brominductie van de motor op het element. Als dit al niet lukt kun je naar een andere oplossing zoeken.

Het lijkt mij ook het simpelste om de voorversterker te voeden via een driepoot stabilisator uit de voeding van de eindversterker. Dan heb je geen gedoe met omdraaien elco’s enz.

Wat het element betreft, je moet een element gebruiken met een wat stugge naaldophanging. Jaren geleden had je de Audio Technica AT66 en die werd door Dual zelf als enige geschikte element aangeraden voor dit soort platenspelers. Ook nu nog maakt Audio Technica elementen die voor dit soort platenspelers geschikt zijn.

Ik zie op de foto’s ook elco’s die wel eens hun beste tijd gehad zouden kunnen hebben. Ik zou die ook maar eens controleren of die nog goed zijn. Grote kans dat de weergave daarmee al enorm opknapt en het misschien niet nodig is het element te vervangen. De ceramische elementen van Dual zijn best van goede kwaliteit.

Groeten,
Peter


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum