MD voorversterker inbouwen in Dual KA12 werkt! (Toestel of techniek)

door Ludo @, Capelle aan den IJssel, 21-01-2020, 18:58 (1554 dagen geleden) @ RenéDaemen

Men kan allerlei modificaties toepassen maar gaat niet werken.
Het probleem is de platenspeler zelf die niet geschikt is voor welk MD element dan ook
Dual meld bij twee polige motor zoals bij 1010 1210 1211 1214.1224 alleen geschikt voor keramisch element CDS650/660 geschikt is
De motor geeft een strooiveld naar het Voorversterkertje en het MD element.

Hi Rene, dit maakt veel duidelijk en verklaart waarom bij het terugplaatsen van de pickup iets brom te horen is bij hoog volume.

Die 650 elementen zijn helemaal niet slecht dual kristal en keramische elementen stonden hoger in de rang dan andere elementen kwa klank
Zgn breidband element.
En geen slopers met platen met 3 gram gewoon bruikbaar.
De KA12 was destijds de goedkoopste radio combi van Dual
Persoonlijk als je radio en betere weergave plaat voor een ka50 kiezen met 1218 speler.
Ik ga zo vanuit ala Dual het geschikt had gevonden voor een MD element allang een voorversterker had in gebouwd desnoods omschakelbaar naar keramisch element.
Mvg René Daemen

Er zat een CDS660 element in wat inderdaad niet slecht klonk, maar de aanbevolen naalddruk van 4,5 gr deed mij naar deze aanpassing grijpen. Misschien dat ik nog even ga vergelijken, hij klinkt nu heel mooi met een Philips GP401 element.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum