Brom met PLL-middengolfmodulatortje (Toestel of techniek)

door kris ⌂ @, Gent, België, 11-07-2014, 08:36 (3585 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Iemand anders opperde dat het brom kon zijn op de laagfrequentingang. Tijdens mijn testen leek me dat vrijwel uitgesloten omdat ik de toongenerator van de R&S SMDU gebruikte, waarmee ook de modulatie werd gemeten. De massa van de modulatiemeter en de toongenerator zijn dus met elkaar verbonden.
Maar, zeg in de elektronica- en met name in de radiotechniek nooit "dat kan niet....."

Die iemand anders ben ik.

En mijn vraag met een van het net geïsoleerd opgestelde muziekbron heeft niets vandoen met een slechte of goede aarde (dus de R&S maakt het niet beter) maar in een geïsoleerde opstelling wordt je minder gevoelig voor instraling door antennemodulatie (hoe beter de ground, hoe erger het wordt)
Dat de R&S het wel goed bij andere opstellingen komt omdat bij jouw andere opstelling de zender ongevoelig is voor antenne-instraling. Eentraps modulator/zenders zijn dat wel. Door een geïsoleerde opstelling worden ze ongevoeliger voor antenne-inslag, wat de oorzaak er ook mag van zijn.
Dat heb ikook op het buizenforum proberen duidelijk te maken, maar het gaat er maar moeilijk in.... :-)

groeten

Kris


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum