Brom met PLL-middengolfmodulatortje (Toestel of techniek)

door kris ⌂ @, Gent, België, 20-07-2014, 14:37 (3576 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Jammer dat je mijn vraag nog niet hebt beantwoord:

Wat mij alleen nog niet duidelijk is waarom de bromstoring ook verdwijnt als de hdmi-kabel tussen de switch en tv-2 wordt losgetrokken OF, wat ik zojuist constateerde, de hdmi-kabel tussen de switch en de mediaplayer wordt losgenomen. Zowel de tv's als de mediaplayer staan uit. Heb je daar een verklaring voor?

Het is niet altijd eenvoudig om een verklaring op afstand te geven, sommige parameters zijn niet duidelijk genoeg. Maar voorlopig ga ik uit van het volgende. Om op de MG veldmodulatie te ervanren van de grootorde die jij ervaart moet er al een stevige antenne in de buurt zijn. (de schakelende diodes op zich geven geen straling) De 10 meter HDMI kabel en de 12 meter netwerkkabel kunnen samen een reuzedipool vormen die de veldmodulatie bewerkstelligt. maak je één van de helften van de dipool los, dan is het uit met het veldmoduleren.

een logische redenering van op grote afstand (een hete sierra-Nevada) gebaseerd op de schets, dus voor verandering vatbaar :-)

Kris


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum