Revox A77 - Capstan motor loopt niet (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 31-05-2020, 11:17 (1416 dagen geleden) @ Marotick
Gewijzigd door soundman2, 31-05-2020, 11:34

Even niet relevant.

Meneer Soundman, ik begrijp dat u het niet begrijpt.
In uw werkzame leven was u reparatie technicus en u moest apparaten repareren die niet zo oud waren, meest binnen de garantie periode of er net buiten.
Dit ga je dus niet repareren door zomaar alle onderdelen er uit te gooien en te vervangen in de hoop dat dat ene onderdeel dat niet goed functioneert er bij zit. Nee zo pak je het niet aan, geloof me of niet maar dat zou ik ook niet doen. Nee dan pak je de meetinstrumenten en ga je opzoek.

Knap dat jij dat allemaal weet. Je kent me niet, hebt me nooit gesproken en bent ook nimmer in mijn werkplaats geweest. Ook vroeger repareerde ik apparaten die langer dan 15 jaar in bedrijf waren en tegenwoordig repareer ik nog steeds apparatuur uit de oudheid. Ook Revox recorders!
Je probeert nu al wekenlang je slechte chaotische reparatiemethode te verdedigen en lost zoals ik lees weinig fouten op, althans over de goede afloop lees ik maar weinig.
Misschien heb je soms wat geluk, dat gun ik je. Verder loop je keer op keer vast, anders had je als "ervaren" reparateur niet van die vragen over relatief eenvoudige schakelingen.
Niemand hoeft mijn adviezen op te volgen. Wel weet ik uit bedankjes via email, dat mensen goed geholpen zijn door een juiste manier van werken.
Als jij dat een verplichting vind? oké, doe er dan ook je voordeel mee.
Overigens vallen niet alle apparaten uit elkaar na lange tijd. Bij Revox is dat ondanks dat het superieure apparaten waren wel heel erg.
Ik laat het verder maar zo....


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum